לחיפוש והזמנת ציוד וכלי הצלה לחץ כאן

תחנת מצילים גדולה

תחנת ההצלה

תחנות ההצלה בארץ בעלות מבנה פחות או יותר דומה והמשותף הוא:
א. מהקרקע לרצפת התחנה, גובה 2.5-3.5 מטר ומהרצפה לתקרה 2-2.5 מטר.
ב. חדר פנימי שבו יהיו כל האביזרים הדרושים לחיי יום יום של צוות התחנה, המצילים שוהים כ-10-12 שעות ביום בחוף,
הם זקוקים למקרר,כיריים גז, כיור, כלי אוכל וכדומה.
ג. שולחן וכסאות תצפית
ד. מקלחת חמה
ה. מרפסת חיצונית בעלת מבנה וצורה המאפשרים תצפית טובה לכל הכיוונים
ו. מוט גלישה מגולוון – לירידה מהירה מהתחנה
ז. מחסן לציוד ההצלה

ציוד התחנה

א. משרוקיות
ב. משקפת
ג. אלונקה
ד. תיק עזרה ראשונה הכולל בעיקר: מיכל חמצן ואביזרים להנשמה מלאכותית, התיק נקרא "תיק החייאה".
כמובן שבכל חוף חייבת להיות מרפאה עם חובש מוסמך.
ה. מערכת כריזה- המערכת משמשת להודעות לקהל המתרחצים בים.
ו. טלפון+ מערכת קשר בין התחנות וכל גורמי ההצלה והפיקוח באזור.
ז. דגלים בצבעים לבן, אדום ושחור.

כלי הצלה

גלגל הצלה

גלגלי הצלה – גלגלים העשויים מחומר קשיח בעל כושר ציפה גבוה, עם חבל הכרוך מסביב, הצבע אדום לבן כדי שיבלוט.
יתרון הגלגל בכך שניתן לשאת בו מספר טובעים, החיסרון שבו הוא שקשה לנוע אתו בים במהירות.

מצוף כתום

מספר לא קטן של מצילים משתמש בבלון כתום עם רצועה הקשורה לגופו, נוסח "משמר המפרץ".
הבלון בצורתו המיוחדת והרצועה מאפשרים גישה מהירה לטובע וזה היתרון הגדול שלו,
חסרונו שאינו יכול לשאת מספר טובעים בו זמנית.

סירת הצלה "חסקה"– החסקה כבר הוכיחה עצמה ככלי הצלה מעולה כבר שנים רבות.
מציל עם מיומנות טובה יכול להציל בעזרתה מספר טובעים ביחד. היא שימושית לצורכי הצלה בטווחים לא גדולים
ובים לא סוער,זוג מצילים מיומן יכול להציל בעזרתה טובע גם בים גבה גלים.
החסקה היא כלי לפטרול בזמן שיש קהל מתרחצים רב, כמו כן היא כלי ספורטיבי מאוד וכיף לתפוס איתה גלים.
יש הטוענים שהחסקה היא כלי הצלה ישן והמלך החדש הוא "אופנוע הים" אך החסקה עדיין לא נס ליחה
והיא ניצבת על החוף יחד עם האופנוע ים.
--
ako1

אופנוע ים– בשנים האחרונות הוכנס האופנוע ים לשרותי ההצלה במרבית החופים בארץ בסיוע משרד הפנים .
ע"מ שהאופנוע יהיה אפקטיבי להצלה חובה לרתום אליו מאחור אסדה מיוחדת עם רצועות
כדי שאפשר יהיה לשאת עליה טובע או מספר טובעים.
המציל המשיט אותו חייב להיות בעל רישיון משיט מטעם משרד התחבורה
וכן להיות מיומן עם שליטה טובה על האופנוע גם בים סוער.
הגישה עם אופנוע לטובע צריכה להיעשות בזהירות ולכן רצוי לבצע הצלה עם שני מצילים כאשר האחד
מפעיל אותו והשני מחזיק את הטובע ומעלה אותו על האסדה.
כאשר ישנם מס' טובעים המציל הנוסף מחזיק את הטובעים במצב הקשה ושאר הטובעים מחזיקים
ברצועות של האסדה ויוצאים לחוף בשיוט איטי.
במצב של ריבוי טובעים ניתן לבצע מס' גיחות לטובעים עד שמוציאים את כולם.
יתרונות- טווח פעולה גדול ומהירות גדולה בביצוע פעולות ההצלה ללא מאמץ פיזי כמו בצורות הצלה אחרות.
חסרונות- כלי עוצמתי ומסוכן, דורש טיפול יום יומי ותחזוקה שוטפת נכונה ע"מ שיהיה זמין בכל עת.
youd alef4
jet3

גלשן הצלה – גלשן במידה גדולה ומשקל קל עם ציפוי רך ורצועות תפיסה,
יתרונות: זמן הגעה קצר, יכול לשאת מס' טובעים בו זמנית ולא דורש תחזוקה מיוחדת.
חסרון: כאשר הגלשן עמוס בטובעים זמן היציאה מהים ארוך.
galshan1

כננת – שיטת הצלה זו אינה שימושית בארצנו אך זוהי שיטה לא רעה כלל. ההצלה בעזרת כננת מתבצעת כך:
מציל הרתום עם רצועה שמחוברת לחבל בכננת נכנס לים לכיוון הטובע, החבל משוחרר ע"י מציל נוסף שנשאר בחוף,
כאשר המציל מגיע לטובע הוא מסמן למצילים בחוף ואז הם מושכים בחבל והמציל יחד עם הטובע מגיעים לחוף, אפילו אם הזרמים חזקים.